Hvad er CRM?

CRM er en forkortelse for Customer Relationship Management og betyder grundlæggende kundestyringssystem, når det oversættes til dansk.

Et CRM-system er dog i virkeligheden langt mere end ”bare” et kundestyringssystem – det er også en forretningsstrategi, som bl.a. kan bidrage til at øge din virksomheds omsætning og rentabilitet samt forøge din kundeloyalitet.

Vi har et CRM med leads

Vi har et CRM-system, som vi har fyldt op med leads for dig allerede fra dag 1. Se mere om det i videoen her, og bliv klogere på om CRM med leads er noget for dig lige her.

Automatisér salgsprocesser

Bedre overblik giver øget salg

Altid opdaterede informationer

Kan tilgås overalt via browser

CRM og kundeloyalitet

Et af CRM-systemets mest fornemme opgaver er at forbedre kundeloyaliteten i din virksomhed. Ved at opbygge langsigtede kunderelationer, hvor du løbende lærer din kunder og deres behov bedre at kende, styrker du deres loyalitet overfor dig og din virksomhed. Og det er afgørende, hvis din virksomhed skal have succes.

Loyale og glade kunder er nemlig et af de vigtigste parametre for enhver virksomhed. Vælger dine nuværende kunder en anden virksomhed at gøre forretning i, fordi de ikke føler, de får den fornødne hjælp, de rette produkter eller de rigtige tilbud, er det svært at bibeholde en bæredygtig forretning.

Vær et skridt foran dine konkurrenter

Det bliver konstant svære og svære at holde på sine kunde. Der er i de fleste brancher stor konkurrence, og det betyder, at kunderne har gode muligheder for at vælge og vrage mellem forskellige virksomheder. Det betyder, at du som virksomhedsejer skal anstrenge dig ekstra meget for at bibeholde dine kunders gunst, så din virksomhed hele tiden kan være et skridt foran dine konkurrenter.

De fleste virksomhedsejere ved, at det kræver hårdt arbejde at tiltrække nye kunder, og at det ofte er dyre at ”købe” en ny kunde, end at bibeholde en eksisterende. Det vil derfor ikke være bæredygtigt i længden for din virksomhed, hvis du hele tiden skal ud at skaffe nye kunde, til at erstatte de gamle. Derfor er det altafgørende at du passer godt på dine kunder, så de forbliver loyale til din forretning, og bliver ved med at købe din virksomheds produkter eller ydelser.

Skal vi tage en dialog om dit kommende CRM-system?

Udfyld informationerne herunder, så kontakter vi dig til en helt uforpligtende samtale om vores CRM-system, og hvordan vi kan styrke din forretning med et.

"Vi har været i stand til at øge antallet af personer, vi kommer ud til, betydeligt. Det har været en stor hjælp, at vi har kunnet finde direkte kontaktoplysninger på de helt rigtige nøglepersoner og beslutningstagere, hvilket har effektiviseret vores salgsarbejde og øget vores resultat på bundlinjen"

- David Rasmussen, Marketing Manager
CatalysOne Slutions Danmark A/S

"Salgsprocessen er effektiv. Vi skal ikke bruge tid på at lede efter kontaktpersoner, og vi har et samlet overblik over alle de interesserede potentielle kunder. Vi er også glade, for den sparring vi får."

- Kenny Sørensen, Administrerende Direktør
Lederindsigt

"Vi har brugt CRM-systemet med leads i et par år, til at få fat i de kontaktpersoner, vi gerne vil i dialog med. Det, der er fedt ved systemet er, at det hele ligger klar til brug. Det er nemt og hurtigt - og det virker."

- Signe Langgaard, Partner
House2succeed

Fasthold dine kunder

Et CRM-system kan hjælpe dig og din virksomhed med at pleje og vedligeholde forholdet til dine kunder, så chancen for at fastholde dem, stiger. For at opnå stærke kunderelationer kræver det bl.a. at din virksomhed sætter sig ind i kundernes behov og situation, således at tilbud, nyheder og andet salgsmateriale kan rettes mere effektivt mod den enkelte kunde.

Med et CRM-system får du et værktøj, som hjælper dig og din virksomhed med at holde styr på processen omkring fastholdelse af kunder. Et CRM-system hjælper dig med at lægge en plan for, hvad der skal ske med den enkelte kunde. Det kan fx være, at du løbende skal følge op på kunden ift. hvordan det går med produktet eller ydelsen, således at kunden føler sig værdsat og husket.

Derudover er du med et CRM-system altid sikker på at have relevant og opdateret information om dine kunder lige ved hånden, når det er tid til et opfølgende opkald eller mail. Det er nøglen til at opnå en god og langvarig kunderelation.

Husk dog på, at kundetilfredshed ikke er lig med kundeloyalitet. Det er to forskellige ting. Kundetilfredshed er dog en forudsætning for at opnå kundeloyalitet, men er ikke nok i sig selv.

Vælg det rigtige CRM-system

Der findes et hav af forskellige CRM-systemer på markedet. Det er derfor vigtigt at være omhyggelige med at vælge det, der passer til lige netop din virksomheds behov og ønsker.

Start med at vurdere hvad behovet er. Er fokus på at skaffe nye kunder, eller på at fastholde eksisterende? Eller måske noget helt tredje?

Når du har kortlagt hvad behovet er, er det tid til at se på, hvilken teknologi, du bør vælge.

Bruger I fx andre systemer i virksomheden i dag, som det vil være en fordel, at et kommende CRM-system kan integreres med? Eller skal det nye system helt erstatte et eller flere gamle systemer?

Overvej også hvor datakyndige de ansatte i virksomheden er. Er niveauet middelmådigt, bør man måske ikke vælge et system, med en høj grad af kompleksitet eller stejl læringskurve.

For mange nystartede virksomheder eller iværksættere, kan det være en fordel at vælge et CRM-system, som allerede på forhånd indeholder potentielle kunder. Dermed slipper du for at starte helt fra bunden, og kan allerede fra dag ét begynde at tage kontakt til nye kundeemner.

Ofte stillede spørgsmål

Hvad er CRM?
CRM er et system, som hjælper dig med at indsamle oplysninger fra dine kunder, fra forskellige kilder, lagre dem og gøre dem tilgængelige for hele din organisation. Det kan være alt fra tidligere køb eller kontaktinformation til tidligere samtaler eller anden dialog.

Disse informationer kan du, og dine medarbejdere, bruge til at forbedre forholdet og den interaktion I har med jeres kunder, med henblik på at styrke relationen og i sidste ende fastholde kunden.

Hvad betyder CRM?
CRM betyder Customer Relationship Management og kan på dansk oversættes til kunderelationsstyring. Et CRM er grundlæggende en virksomheds digitale kundekartotek, som hjælper med at systematisere og holde styr på virksomhedens kunderelationer. Det er et værktøj som egner sig særligt godt til at fastholde eksisterende kunder, men som også bruges til at skabe nye potentielle kunder.

Hvem har brug for et CRM-system?
Det korte svar er; alle virksomheder. Et CRM-system er dog ikke en nødvendighed, men et særdeles vigtigt og næsten uundværligt værktøj - uagtet virksomhedstype og størrelse.

Med et CRM-system automatiseres en række salgsprocesser, så du sparer tid og bliver mere effektiv og produktiv. Al information om dine kunder bliver desuden lagret ét sted, hvor de kan tilgås af alle medarbejdere i virksomheden. Information om kunden opdateres løbende, så enhver medarbejder altid, kan følge op på et potentielt salg.

Kort sagt hjælper et CRM-system dig og din virksomhed med at sætte kunden i fokus, og bidrager til at systematisere og effektivere salgsprocesser.​​

 

Svar på spørgsmål

Skriv en mail til os på
info@therightpeople.dk
eller ring på 72 220 228

The Right People A/S
CVR: 33752873
Vesterbro 9B
5000 Odense C

Tak

Du vil blive kontaktet hurtigst muligt

The form contains errors

  • {{validation.errorMessage}}

Get social with The Right People